dijous, 2 de setembre del 2010

COMENÇA UN NOU CURS!

Benvinguts una altra vegada a l'institut. Enguany, com ja sabeu, haureu de treballar de valent, esteu en el darrer curs d'ESO. Així que, ja sabeu... Hem preparat aquest bloc perquè pugueu penjar les activitats més interessants, però també perquè us servisca com a suport al vostre llibre de text. Per això anirem afegint enllaços a altres blocs i webs que tinguen relació amb els continguts del curs. Per anar fent boca, a l'esquerra hi ha un fitxer lingüístic, on podreu resoldre i treballar els dubtes ortogràfics, gramaticals o de sintaxi que us puguen aparéixer; també us he posat un enllaç que us dóna un munt de normes i consells que us ajudaran a redactar millor. I a la dreta teniu alguns diccionaris que em sembla que us seran útils; ja em direu. I perquè també us entretingueu, ací al costat us he deixat una cançoneta d'Els amics de les arts. Espero que us agraden. Bon profit!

22 comentaris:

  1. No m'agradat per que la musica en catala no m'agrada. A mi m'agrada el reggaeton o cosetes aisina. No m'agrada un grup en especial.
    Cristina Bellmunt

    ResponElimina
  2. mira maribel, teu dic de bones maneres per a que no t'afecte... aso pami no val un duro!!
    Jo soc mes de musica electronica.

    JOSEP GUILLOT

    ResponElimina
  3. la canço m'agradat esta molt bé i m´ha semblat molt bonica.
    m'agrada la musica punk i rock.

    Fátima

    ResponElimina
  4. A mi la cançó, personalment, no m'ha agradat molt perquè no solc escoltar música en valencià i, a més, no es l'estil de música que m'agrada; encara que tampoc tinc un estil de música que siga la meua preferida.
    Un grup que m’agrada, doncs no en tinc cap de preferit, ja he dit que no escolte música en català, però conec grups com Obrint pas o La gossa sorda.

    Belén Peralta Albert.

    ResponElimina
  5. Per a la meua opinió la cançó no m'agrada perquè aquest tipus de música no es del meu estil.. però la lletra de la cançó jo considere que està prou bé.
    El tipus de música que jo escolte sol ser el house, però també m'agrada l'electronica i el flamenc.
    att: Alba.

    ResponElimina
  6. La cançó no m'ha agradat molt perquè no m'agrada la música en valencià.
    Jo escolte les cançons que solen posar a les emisores de radio com la Flaix FM per exemple.

    Sara Albert Mas

    ResponElimina
  7. Jo crec que el valencià no es una llengua molt apropiada per a la musica i crec que aquesta cançó es de un estil antic de cançons en valencià.A mi m'agrada altre tipus de musica i per tant no sabria valorar-la.

    Krum

    ResponElimina
  8. No m'ha agradat del tot, però la lletra era divertida i entretinguda de forma que la caçó tenia més color, encara que el video fos en blanc i negre.

    Alex Mateu Fabregat

    ResponElimina
  9. Aquesta cançó ja l'he sentida més vegades, la lletra em pareix molt divertida pel sentit de com descriu una situació tan quotidiana com passar una nit en un altre lloc d'una forma molt peculiar.

    És comú en mi escoltar cançons en valencià, però d'Els Amics de les Arts no escolte tant. M'agrada més les cançons de Pau Alabajos, sobretot Tinc una Mania Inconfessable i síl·labes de vidre. Pense que la gent no escolte aquest tipus de cançons pel simple fet de ser en valencià. També m'agraden grups valencians com la Gossa Sorda, Obrint Pas, Cesk Freixas etc.

    Apart de la música en valencià, també escolte altres tipus de música sobretot en anglès i també, però menys, en castellà.

    Escolte música "metal" de Metallica, Iron Maiden, Mega Death, Kalmah, Mago de ÖZ, Tierra Santa i Slipknot, entre altres.
    I també "rock" de Sum 41, Bon Jovi, Nirvana, Green Day, Simple Plan, Blink 182 i sobretot de Marilyn Manson.

    Com es comú en qualsevol persona, quan estic trist escolte música de Coldplay, the Fray, Rufus Wainwright i One Republic.

    Per a acabar, també m'agradaria dir que escolte molta música clàssica que contraste amb tots aquests estils.

    Jo hem descric com una persona amb un gust musical molt variat i no tanque ninguna porta o, millor dit, ninguna orella a sentir qualsevol tipus de música.

    Arnau Aixa Siurana

    ResponElimina
  10. La cançó no m' ha agradat molt, ja que el videoclip i la lletra son una mica estranys, la maqueta de ritme i acompañament estan molt bé.
    En general m' agraden tots els estils de música, el meu grupo preferit valencià és la gossa sorda
    pero tampoc es que m'agrade massa...

    att: Javier Aparici

    ResponElimina
  11. La canço m'agrada, és prou divertida, la veritat.
    Peró jo quan escolte música en valencià no escolte Els Amics de les Arts, escolte més a La Gossa Sorda o Obrint Pas.
    La canço que més m'agrada en valencià és Camals Mullats, de La Gossa Sorda.
    I l'estil de música que jo escolte, la veritat que no tinc un estil de música concret, podran dir-me que no tinga personalitat (que ja meu han dit més d'una vegada), però jo escolte mes d'un grup, i més de dos; com ara per exemple Simple Plan, Avenged Sevenfold, David Guetta, Black Veil Brides, Cobra Starship, Italobrothers, Gabry Ponte i algun grup més que de segur que me l'he oblidat.

    Emma Roca Nebot.

    ResponElimina
  12. La cançó no m'acabat d'agradar, pero el ritme i la història que conta són distrets.
    Preferències musicals no tinc,perque m'agrada un poc de tot, des del rock a la música clàssica, passant pel house,el blues,...
    Grups en valencià, em decantaria per la gossa sorda,perque hi ha hagut gent que m'ha parlat d'ells.

    Víctor Bellés

    ResponElimina
  13. La cançó no esta malament però jo no sol escoltar música d'eixe tipo. No tinc un tipus de música preferidaa però la música d'estil de rock i això no m'agrada ; els altres estils me es indiferent escoltar un tipus o un altre però si es per elegir la música house, reggeton, pop un poc de tot.
    Un grup en valencià la gossa sorda ja que és el que més conec.
    Magali Casanova Pauner.

    ResponElimina
  14. La cançó no m'agrada molt, ja que és un estil de música que no solc escoltar i supose que no m'entra per això. Per altra part, puc dir que a voltes si que escolte música en valencià, pero no així, són cançons una mica més sentimentals, cuan estic trist o en situacions així.
    Uns grups que conec en valencià són la gossa sorda i obrim pas, però no solc escoltar-los.

    SERGI BARBERÀ

    ResponElimina
  15. aso no magraee maribel
    joan

    ResponElimina
  16. La canço no `m'agradat molt perque no solc escoltar música en català però si escoltes la lletra amb atenció no està tant malament.
    M'agrada la música house y el flamenc.

    Anna Bort Fabregat

    ResponElimina
  17. la canço no magradat perque la lletra no te sentit i la musica en catala no me agrada molt.
    la musica que magrada es el house i el reggea.

    SERGII BETORET MARTINEZ

    ResponElimina
  18. La cançó no m'agrada ja que no em solen agradar les cançons en valencià/català.

    Jordi Jiménez

    ResponElimina
  19. la cançó no m'agradat , yo no tinc cap estil de musica preferit , ami lo que me dones escolte i prou jejej va maribeel

    pitu .

    ResponElimina
  20. Aquesta canço no m'agrada molt, però tampoc em desagrada.No tinc molta aficiò a les cançons en català.
    els estíls que més m'agraden són:rap, hip-hpo, popi algunes cançons romaneses.

    Cristi Gorgoteanu

    ResponElimina
  21. la cançó no m'agrada perquè no m'agrada la música en valencià, normalment escolte house.
    El grup que m'agrada que canta en valencià és la gossa sorda ja que es el que conec.

    Aida Lafita.

    ResponElimina
  22. No m'agrada perquè la música en valencià no es lo meu, normalment escolte música house i la que posen al pub i prou, en valencià el únic grup que conec és la gossa sorda.

    Javier Lafita.

    ResponElimina